Oldalak

2017. március 4., szombat

Füst

Forrás: IMDb
Tudod van ez a dohánybolt a sarkon, egy Auggie nevű pasas terjeszti ott a legális légútrombolókat. Például Paul Benjaminnak, az írónak, aki annyira maga alatt van, hogy kis híján az autók elé sétál - de szerencsére egy fiatal srác megmenti önmagától. Ő pedig hálából befogadja, segíti ahogy tudja. Felbukkan még egy régi szerető egy problémás lánygyermek hírével, egy gyerekét elhagyó apa, vagy épp egy vak hölgy, aki az unokáját várja karácsonyra...

Szerettem ezt a filmet, de őszintén szólva nem is számítottam másra, miután felfedeztem hogy Paul Auster írta a forgatókönyvet (oké, csak egy könyvét olvastam, de az elég jó volt). Arról nem beszélve, hogy az egyik főszerepet Harvey Keitel alakítja, szokás szerint remekül. Azt hiszem azt szerettem benne a legjobban, hogy hétköznapi. Többé-kevésbé. Az egyes szereplők történetei külön-külön abszolút hihetőek, csak azt veszem be nehezen, hogy így egy kupacban jönnek. Bár a jó ég tudja, mennyire sűrűsödik össze a komplikált életek viharfelhője egy bagóshopban... Egyébként legjobban Auggie hobbija tetszett, kár hogy nem írhatom le, spoiler-érzékeny olvasóktól tartván :)
Azoknak tudnám ajánlani, akik egy földhözragadt filmre áhítoznak, szomszéd pasi/nő karakterekkel, hétköznapi, de attól még nem kevésbé fájdalmas problémákkal.

(Amadeának meg hála és köszönet, amiért felhívta rá a figyelmem, hogy van folytatás is. Még nem került sorra, de remélhetőleg hamarost...)

Eredeti cím: Smoke
Bemutató: 1995
Rendező: Wayne Wang, Paul Auster
Szereplők: Harvey Keitel, William Hurt, Harold Perrineau, Forest Whitaker, Stockard Channing

2 megjegyzés:

  1. Jaj, úgy örülök, hogy tetszett, imádom az ilyen hétköznapi filmeket. Ebben, vagy a folytatásban van, hogy megjelenik egy csomó híres ember a cigaretta kapcsán?...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is kedvelem őket :)
      Hááát, nekem ebből nem rémlik, de az nem jelent semmit, sajnos erősen szitás a memóriám :/ A folytatás vmikor hónap végén lesz asszem a képdobozban, remélem nem felejtem el megnézni...

      Törlés