Oldalak

2017. november 19., vasárnap

Októberi filmek

És - hajszál híja volt ugyan, de - nem felejtettem el, hogy még lógok ezzel! Ójee. Büszkeség feszítgeti bordakosárkám. Ahogy elnézem október hava majdnem teljes mértékben az újrázásoké volt filmes téren: összesen 13 filmet láttam, és ebből 2 volt új hús :D Plusz letoltam pár sorozatrészt. Lássuk.

Friss áru

Viktória (1 és 2. évad)

Ez egy olyan volt, hogy elkezdtük nézni, és szépen ottragadtunk a tévé előtt: két nap alatt 13 részt néztünk meg, és csak azért nem többet, mert ennyi volt akkor elérhető, a maradékot kénytelenek voltunk hétről hétre kivárni. Szóval ja, eléggé tetszik. A történelmi hitelessége ugyan kérdőjeles (találtam érdekes dolgokat, mikor egy-két infóra rákerestem a neten), de végül is az HBO adja, nem a Discovery Channel, úgyhogy semmi gondom nincs ezzel. A díszleten időnként látszik a műviség (nem a belső terekre gondolok, hanem pl a palota képére), de amúgy - a kosztümökkel együtt - igényes, teljesen rendben van. Teli van szerethető szereplőkkel és a történetet is ügyesen csavargatják. Mit kívánhatna még az ember? Hmm... hát, talán azt, hogy Őkirályi Tenyérbemászósága, Albert herceg diszkréten tűnjön el. Nagyjából az egyetlen szereplő, akit ki nem állhatok...
Szóval ha valami romantikus, de nem nyálas történelmi sorozatra vágysz, jó színészi alakításokkal, ezt abszolút tudom ajánlani.

Linkek: IMDb, Snitt

A kis kedvencek titkos élete

Kicsit sajátosan alakult a viszonyom ezzel a filmmel - mikor először láttam az előzetest teljesen bezsongtam, azonnal látni akartam, aztán mire hónapokkal később adni kezdték a mozik, valami elvette tőle a kedvem. Most is csak egy snittes kihívás miatt került sorra. Aminek nagyon örülök, mert meg nem tudnám mondani, mikor röhögtem utoljára ennyit egy rajzfilmen. Helyenként elég beteg, de az üzenet szerintem rendben van. 6-os karikát kapott, én ezt mondjuk feltolnám 8-ra, efölötti korú gyerekeket simán be is ültetnék elé. A történet nem egy nagy durranás, ráadásul ha a címet nézzük erősen megtévesztő is (nem arról szól az egész, hogy mit csinálnak otthon az állataink miután elmentünk, ezt pár bevágással elintézik), az animáció viszont nekem nagyon bejött. Újhullámos meséktől ódzkodók kerüljék, mindenki másnak jó szórakozást hozzá.
Ja, és akarok egy kutyát, a francba is.

Linkek: IMDb, Snitt


Énekelj!

Szintén a kihívás miatt került képbe, egyébként nem nagyon érdekelt. És újabb pozitív csalódást, valamint egy agresszív, több napon át tartó dallamtapadást köszönhetek neki. Most, ahogy ezeket a sorokat pötyögöm, utóbbi sajnos feltámadni látszik. Valaki szóljon Elton Johnnak, hogy kicsit takarodjon már ki a fejemből, köszi.
A történet az utóbbi években töretlen népszerűségnek örvendő tehetségkutató műsorok egész estés moziverziója, állatokkal előadatva. Ebből adódóan a tanulság is a kitartással, (ön)bizalommal kapcsolatos, illetve arra is felhívja a lurkók és szüleik figyelmét, hogy milyen sokat számít, támogat-e a családod, a baráti köröd az álmaid valóra váltásában. Úgyhogy ez is egy olyan darab, ami bármely életkort tapodó nézőnek tartogat mondanivalót. Nem megy őrült mélységekbe, de erre nem is nagyon számítottam. Az animáció jó, a zenék jók, csak veszélyesek (lásd fentebb), a történet viszont inkább aranyos és tanulságos, mint vicces. Nekem bejött.

Linkek: IMDb, Snitt

A fentieken kívül még lecsúszott az első rész A szolgálólány meséje c. sorozatból, illetve végignéztem egy epizódot a Feleségek luxuskivitelben c. ál-reality-ből. Előbbiről egy rész alapján nem nyilatkoznék, majd valamikor folytatni kéne mert amúgy nagyon jónak tűnik, utóbbiból meg köszönöm, a továbbiakban azt hiszem elég lesz a Dancsó összefoglalója youtube-on.

A felmelegített töltött káposzta esete

Ebből annyi volt, hogy nincs erőm egyesével végigmenni rajtuk, úgyhogy ömlesztve tálalom őket, dióhéjnyi körettel.

Régi kedvencek

Ezek két kivétellel megintcsak egy kihívás - ezúttal a sajátom - apropóján kerültek elő. A szerelem hálójában a mai napig gyakran van műsoron nálam, egyik kedvenc filmem. Kedvelem a színészeket, kedvelem a történetet, és tele van könyvvel. Azóta kedvenc, hogy először láttam, és az bizony nem mostanában volt. A Hódító hódok pedig gyerekkorom imádott sorozata volt, most az első öt részt néztem újra. Már nem jelent olyan felhőtlen szórakozást, mint anno, de nem is várok tőle ilyesmit, mégiscsak eltelt cirka húsz év azóta hogy rábuktam a szériára.


A maradék pedig az, amit a kihívás kedvéért néztem újra. Csupa olyan darab, ami gyerekkoromban volt kedvenc, az érettségiig bezárólag. Egyetlen "felnőtteknek szánt" film van közte, a Hat nap, hét éjszaka, ezt nyilván középiskolásként rajongtam, nem hatévesen :) Jó sokszor láttam anno, aztán eltűnt a képből. Egész sok dolog megmaradt belőle, de azért pár ponton sikerült meglepnie. És nagyon jól szórakoztam közben :) Az Apád-anyád idejöjjön egy régebbi változata nagy családi kedvenc volt annak idején, megvolt vhs-en is, csak aztán véletlenül letöröltük (anya szerint az egyik kölcsönadáskor történt, nem mi voltunk ilyen lükék), hogy utána évekig sirathassuk, mert gyakorlatilag soha nem adták a tévében. Hát, így felnőtt fejjel azért már nem volt akkora élmény, de aranyos. Az Őslények országa a dinomániás korszakom mementója, a Szíves színes gondos bocsok pedig csepertyű korom imádott, agyonnézett filmje volt. Utóbbinál kicsit vicces volt szinkronosan nézni, nekünk anno nagyon legális, narrátoros verziónk volt belőle, úgyhogy nekem angolul rémlett a főcímdal :D És most nézem, hogy sikeresen lehagytam a képről a Szabadítsátok ki Willyt! poszterét, de ezt már ki nem javítom. Szegény filmből semmire nem emlékeztem azon kívül, hogy kardszárnyú delfin, kisfiú és Michael Jackson.

Marvel Mánia


Ezeket pedig azért néztem újra, mert 1. elmondhatatlanul be voltam sózva, hogy végre láthassam már az új Thor filmet, 2. aminek az előzményeire már csak foszlány-szinten emlékeztem, ezért aztán elkélt a frissítés. Amikből repetáztam a hónap végén: Thor, Bosszúállók, Thor: Sötét világ, Bosszúállók - Ultron kora és A galaxis őrzői. Utóbbinak nincs sok köze az új Thor-hoz, csak kedvem támadt hozzá. Említettem már, hogy nagyon be voltam sózva? Egyébként jó döntés volt, egyrészt nagyon jól szórakoztam, másrészt tényleg rengeteg infó kiesett az elmúlt években.
És igen, a februári Párduc Pajti előtt is várható egy hasonló akció.

A képek forrása az IMDb.

U.i. A linkek egy része azért hiányzik, mert sztrájkol a blogger, ha nem feledem el, később pótlom :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése