Oldalak

2017. február 24., péntek

Precious - A boldogság ára

Forrás: IMDb
Azt hiszem kijelenthetjük, hogy egy lusta disznó vagyok. (Húsz napja írtam ide utoljára b*szki, pedig még szabin is voltam...) De most nekiduráltam magam és... hát, legalább addig eljutottam, hogy minden elmaradt poszthoz elkezdtem egy vázlatot csinálni, mondván legalább azt lássam, mennyire csúsztam meg. Khmm... 21 bejegyzést kéne megírni. Ám ha ezt befejezem, már csak huszat, ollé!

A Precious majdhogynem a premierje óta oda volt betonozva a filmes várólistámra, és várt türelmesen a sorára. A hosszas halogatás egyik oka az volt, hogy féltem tőle. A trailer alapján olyasfajta filmnek tűnt, ami módszeresen beledöngöl a padlóba, aztán rádborít egy konténert hogy fel se bírj állni. Nos. Megnéztem. Olyasfajta.

Precious egy fiatal, fekete lány, és még ki se mászott az iskolapadból, de máris a második gyermekét várja. Átpasszolják egy másik suliba, ahol - fogalmazzunk talán így - a kicsit problémásabb lányokat tanítják, és ahol összebarátkozik a tanárnőjével, sőt, az osztálytársaival is. Azonban míg életének ez a fele mintha kezdene jó irányt venni, úgy másfelől otthon nem tud elbújni az őt terrorizáló anyja elől. A vezérfonal a filmben ez, a családon belüli erőszak, és hát anyám, ha ettől nem lesz hányingered, akkor semmitől. El nem tudom képzelni, ilyen szülők mellett hogy lehet emberséges emberré cseperedni, de úgy látszik néha sikerül (úgy tudom igaz sztori alapján készült). Szerencsére a főszereplőket is jól választották meg, Gabourey Sidibe és Mo'Nique is erőteljes, állat-padlóra-koppantós alakítást nyújt, csak azért nem írom, hogy élvezet volt a játékukat figyelni, mert... nos, nem volt az, végig szörnyülködtem az egészet, csakhogy itt ez is volt a cél. Kalapemelintés és tapsözön a hölgyeknek.
Az említetten kívül előkerül még a segélyekkel való visszaélés, mint téma, a fogyatékos gyerekek nevelése vagy épp az iskolarendszer - jelesül, hogy az hogy egy diáknál az egyik tanítási módszer nem válik be, még nem jelenti azt, hogy nevezett diák menthetetlenül hülye az élethez.
Jó és fontos film, mindenképpen ajánlom ha eddig kimaradt volna.

Eredeti cím: Precious
Bemutató: 2009
Rendező: Lee Daniels
Szereplők: Gabourey Sidibe, Mo'Nique, Paula Patton

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése