Oldalak

2016. november 22., kedd

Zootropolis - Állati nagy balhé

Forrás: IMDb
Eleinte meglehetősen szkeptikus voltam ezzel a filmmel kapcsolatban, a "talán" listámon parkírozott IMDb-n, és aztán egyszer csak elkezdett veszettül érdekelni. Már nem tudom, miért, de nem is lényeg. És adni kezdték az HBO-n, és... mindegy, írtam már korábban hogy mennyire volt sikeres a próbálkozásunk azzal kapcsolatban, hogy videotárból nézzük meg. De! Tegnap adták megint, és a technika ördöge a jelek szerint pehelypaplanja alatt csicsikált, mert gond nélkül végig is tudtuk nézni! Ez már szinte elég is ahhoz, hogy újra hinni kezdjek a csodákban...
Ami magát a mesét illeti: hát odáig vagyok tőle. Egyrészt elképesztő fantázia van mögötte, hát gondoljunk csak a vonatra, vagy a különböző városrészekre (jó, hát mondjuk azért itt muszáj megjegyeznem, hogy mikor elsőként végigszáguldunk Zootropolis néhány körzetén, akkor bizony azon cöccögtem magamban, hogy egy ilyen várost q drága lenne nemcsak kialakítani, de fenntartani is - enyhén gazdaságtalannak érzem); másrészt az üzenete... Nem arra gondolok, hogy ha követed az álmaid, mint a főhős nyuszi, az milyen jó lesz neked, nem. Az nem új a nap alatt rajzfilmországban. Arra gondolok, hogy milyen szépen emel szót a rasszizmus ellen. Mert bizony azt teszi. Nekem tapsolhatnékom van tőle, nem tudom ki hogy van vele :)
Ja, amúgy a történet dióhéjban annyi, hogy van egy Judy nevű ambiciózus nyuszink, aki nagyvárosi rendőrré óhajt válni, sikeresen el is végzi az iskolát, kinevezik a vágyott helyre, aztán... Aztán pofira esik, ugyanis a legalantasabb munkára osztják be, pedig ott a Nagy Ügy is, amit ő szeretne megoldani...
Föltétlenül ajánlom megtekintésre, gyerekeknek is (kicsit nagyobbacskáknak azért, volt benne olyan rész, amitől én anno szék alá bújtam volna ijedtemben - mint A Szépség és a Szörnyeteg esetében) mindenképpen. Az unokahugi se fog megmenekedni előle, de szerintem nem is akar majd. Jelen állás szerint a nyuszik a kedvencei. :)
És szeretném még ezen kívül azt is megjegyezni, hogy mikor vége lett a filmnek, az volt az első gondolatom, hogy kérem a második részt! Folytatásra vágyom. Ritkán fordul elő...

Eredeti cím: Zootopia
Bemutató: 2016.
Rendező: Byron Howard, Rich Moore

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése